Odpustili by jste nevěru?

4. června 2008 v 22:29 | ája |  sex a vztahy

Odpustit nevěru a nebo neodpustit?

Každé druhé manželství se u nás rozpadá a nemalou vinu na tom má nevěra jednoho z partnerů, v některých případech obou.

Říkat nebo neříkat?

Pokud je váš vztah dlouhodobější, jistě jste už o nevěře mluvili, asi nebude mnoho partnerů, kterým je nevěra ukradená, ale jistě jste mohli vypozorovat, jak moc na tom vašemu protějšku záleží. Existuje dobré pravidlo: Pokud si nejste jistí, že byla vaše nevěra stoprocentně utajena, je lepší se přiznat. Není nic horšího, než se dozvědět o milenci nebo milence od někoho cizího. Tady se zatloukat nevyplatí. Budete vypadat spíš hloupě a zbaběle, než abyste dokázali toho druhého přesvědčit o své nevině.

Jde také o to, jak to s vaší nevěrou vypadá. Šlo jen o úlet, nebo je to vztah? Jestli šlo jen o úlet, asi je lepší mlčet, protože tím, že se »vyzpovídáte«, jen ulevíte sami sobě a ublížíte partnerovi. Černé svědomí je dostatečný trest, pokud ho tedy máte. Jestli jde o dlouhodobější záležitost, tak tady se dá apelovat jen na slušnost. Zkuste se vžít do role vašeho stálého partnera. Jak by vám bylo v jeho kůži?

Odpustit nebo neodpustit?

Hlavní je proč?
Proč udělal, to co udělal. Nebuďte alibista a zkuste se na ten problém podívat jeho očima, ale až se dostatečně vyvztekáte. Většinou má nevěra nějaký důvod, pomineme-li, že váš protějšek je chronicky nevěrný. Vzpomeňte si na to, kdy jste se naposledy milovali, nebo na to, když jste prožili večer bez hádek. Nebo dáváte tomu druhému svobody až moc. Chybu sice udělal ten druhý, ale dobré je začít u sebe.

Když se rozhodnete partnerovi odpustit, musí to být konečné rozhodnutí. Jestli toho nejste schopni, tak to ještě nedělejte, ten druhý vás musí pochopit, protože teď záleží jen na vás. Když už ale řeknete »Odpouštím ti«, říkáte něco v tom smyslu jako - zapomínám. Takže ne že to budete vytahovat i za deset let při společných hádkách!

Otevřete oči!

Nevěra vám taky může pomoci otevřít oči. Váš vztah už je delší dobu na bodu mrazu, ale vy si to bojíte přiznat. Nevěra je spolehlivým ukazatelem, že něco není v pořádku. Díky nevěře si také můžete uvědomit, jak moc je pro vás váš partner důležitý. Nevěra jako mnoho věcí spojených s láskou bolí, ale pokud nechcete prožívat zbytečnou bolest, je tu jediná možnost - vzít si z vaší situace nějaké poučení.
zdroj:okolohradce.cz


A co na to vy? Odpustili by jste nevěru?

Odpovězte v anketě!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 ája ája | 4. června 2008 v 22:47 | Reagovat

jakej máte na nevěru názor? aspon teda na nevěru partnera,pokud se nechcete přiznávat ;)

já jsem asi tolerantní celkem, ale muselo by jít o úlet,ne o vztah, to by byl konec

2 agent agent | 5. června 2008 v 9:07 | Reagovat

heh.. nevěra...  nebýt posranýchpánbíčkářů, kteří lidem po staletí vykládají totální pičoviny, tak nevěra by neexistovala.  To jen kvůli jejich stupidním výmyslům je sex tak tabuizovaný.

3 subteen subteen | 6. června 2008 v 12:12 | Reagovat

Je to takové těžké,

Nevěra je sex? nebo i něco méně?

Asi je to už něco plánovitého a organizovaného.

A odpustit/neodpustit, myslím, že by záleželo na konkrétní situaci, mohu teď říct, že bych odpustil, ale skutečnost by pak mohla být jiná.

4 ája ája | 6. června 2008 v 19:33 | Reagovat

nic plánovitého to tu neni ;)  ani organizovaného, jsme rádi, když sem někdo napíše svůj názor :)

je to těžká otázka,no a asi hodně záleží na situaci

5 agent agent | 9. června 2008 v 8:10 | Reagovat

Podle mě by správně fyzický kontakt  a sex neměl být považován za nevěru. Ale ono je to těžké, když to do člověka hustí že všech stran.

Naopak taková "tajná láska" kdy třeba mezi dotyčnýma ani k sexu nedojde, ale tajně se milují - to je mnohem horší.

6 subteen subteen | 9. června 2008 v 15:05 | Reagovat

o "tajné lásce" víš jenom ty samotný, nikdo jiný.

myslím, že pro posouzení jestli opustit nebo neopustit je potřeba aby tu situaci člověk zažil. nechci říci, aby byl člověk nevěrný, jen to pak asi bude prát trošičku jinak. jde to říci asi u všeho, když člověk něco prožije tak o tom ví více než když to někde slyší nebo čte. víš a úplně lehze by jsme se mohli dostat k tématu jestli může člověk milovat například dvě osoby - jsem kluk tak řeknu jestli může milovat dvě ženy.

7 Verunka Š. Verunka Š. | 9. června 2008 v 19:04 | Reagovat

subteen : myslim ze milovat dva lidi je nemozny,mozna si to clovek muze myslet,ze miluje v tvym pripade obe,ale je to blbost,kdyz nekoho milujes,tak se jedna o desne velkej cit,kterejm dvou lidem soucasne nemuzes dat...mozna je to blbost,ale ja si za tim stojim a neveru nesnasim,at se jedna o platonickou,nebo kdyz se fakt stane,je to HNUS!!! a lidi by si meli uvedomit,jak tim ublizujou...

8 ája ája | 9. června 2008 v 20:26 | Reagovat

no já si naopak myslim,že člověk může milovat dva lidi

tak jako dokážeš mít ráda dvě děti, tak jako máš ráda matku a otce, tak dokážeš milovat dva chlapi

dycky je to jednoho mín nebo víc, nebo za něco jinýho

9 Verunka Š. Verunka Š. | 9. června 2008 v 20:28 | Reagovat

milovat dite si myslim neni jako milovat chlapa,k tomu diteti mas vrozenej cit...

a hotovo

10 ája ája | 9. června 2008 v 20:31 | Reagovat

no k tomu aby ses zamilovala do chlapa máš taky jistě vrozenej pud

11 Verunka Š. Verunka Š. | 9. června 2008 v 20:46 | Reagovat

ale ja to myslim jinak,dite ani rodice si nevyberes,narodi se ti  nebo ty se narodis jim a je ti souzeny je milovat,ale partnera si vyberes sama,v tom je ten rozdil...

ja si proste myslim ze dva chlapy (zensky) milovat fakt clovek nemuze,myslim ze muze mit nekoho hodne rad,ale milovat?to snad ne,nebo v to alespon doufam,nechtela bych totiz v zivote byt tou druhou...

12 korektor korektor | E-mail | 9. června 2008 v 21:16 | Reagovat

to je prave to, ze k "lasce" clovek automaticky vetsinou prida ten majetnicky pocit vuci tomu druhemu. Zadna chyba samozrejme, ale v tomto pripade kdy clovek nema ten rozumny a jasny nadhled opravdu nejde milovat dva chlapy (či ženy)  najednou... :-)

13 ája ája | 9. června 2008 v 21:19 | Reagovat

kurna já vám to všem jednou připomenu !!! ;)

14 korektor korektor | E-mail | 9. června 2008 v 21:25 | Reagovat

jen pro doplneni : labut krasny to symbol vernosti lasky a sama hynouci a nigdy si partnera noveho hledajici ma jedno sladke tajemstvi .... z 80% udrzuje homosexualni vztah (tedy jeji draha  plovicka disponuje rovnez kloakou jen je stejneho pohlavi jaksi) a kdyz se ma potrebu mnozit se, tak proste prchne k nejakymu jedinci opacneho pohlavi ,.. krasa no ne :-D

15 agent agent | 10. června 2008 v 7:41 | Reagovat

já souhlasím s Ájou, určitě jde milovat dvě osoby.  Tohle naše majetnické přivlastnování - já miluju jen tebe a ty miluj jen mne, sexujme jen spolu - je určeno právě společností. Protože momentálně v naší společnosti je to určeno tak a tak. Ale možná už naši vnuci budou žít v uvolněné společnosti, kde to nebude nic zvláštního nebo pohoršujícího mít dva partnery. Ono takové soužití dvě baby a chlap by bylo naprosto ideální...

16 ája ája | 10. června 2008 v 11:22 | Reagovat

já bych chtěla vidět mazlicu,kdybys jí přivedl kámošku :D :D

no vlastně spíš tu druhou bych chtěla vidět,jak vydrží s mazlicou ;)

17 agent agent | 10. června 2008 v 12:31 | Reagovat

Ty jsi teda potfůrka.. s mazlicí se dá vydržet úplně v pohodě: ) a kámošku jí nepřivedu páč se to zatím bohužel nedělá ale časem to tak bude. ale to už budem zapšklí důchodci lapět na lavkách a kroutit hlavama co že je to za neřesti, že to za nás (bohužel) nebylo.

18 subteen subteen | 11. června 2008 v 10:23 | Reagovat

Verunka Š: také nemám nevěru rád. já osobně jsem byl na té straně, které bylo ublíženo. člověk tomu druhému může odpustit a asi i odpustí, ale nikdy na to nezapomene.

19 ivis ivis | 15. června 2008 v 20:27 | Reagovat

subteen:mas pravdu,ja sem na te strane byla taky,taky odpustila,ale nikdy nezapomnela.je to hnus no:(

20 subteen subteen | 16. června 2008 v 12:04 | Reagovat

ivis: takže jsi ve vztahu s člověkěm, který tě podvedl??

21 ivis ivis | 17. června 2008 v 21:17 | Reagovat

subteen:no ted uz spolu asi nejsme,je to takovy slozity,jeden den je to dobry pak mu neco preleti pes nos a je vsechno spatne.Ale byla sem,myslim si,ze mel byt rad za to ze me  ma,ze sem mu to odpustila vubec a  nevycitala to pri kazde prilezitosti,ze mam pravdu?no az si to tu precte tak snad pochopi.A co ty?

22 subteen subteen | 18. června 2008 v 7:39 | Reagovat

ivis: my jsme také spolu a máme tak asi tak nějak jako vy. jeden, dva dni dni je to o.k. a pak zase k.o.

Přijde mi, že se s tím pořád nemůžu vyrovnat i když jsem také odpustil. Nikomu to nepřipomínám, nevyčítám, jen to mám v hlavě. Připomínají mi to stále nějaké blbosti.

Ono nemá cenu nic vyčítat, tím se to stejně nevyřeší, spoléhám na to, že pomůže čas a ten asi rozhodne jak to všechno doopravdy dopadne. Možná, že jsem to vlastně ještě neřekl, my jsme už manželé, takže jsem zvažoval i rozvod, nakonec jsem od něj ustoupil, ale nevím jestli jsem udělal dobře.

Když vzpomínám jaké to bylo před tím, jak jsme si vše užívali, ovšem mluvili, věřili si. Teď už to není takové. Prostě se něco změnilo. Vím, že to nejde vrátit.

23 ivis ivis | 19. června 2008 v 12:15 | Reagovat

subteen:ty mi mluvis z duse,mame to fakt stejny jako bych to psala ja,akorat,ze ja nejsem vdana....no ja ti budu drzet pesti a doufat,ze se to uz nikdy nestane

24 MatEs MatEs | 21. dubna 2009 v 21:20 | Reagovat

No,... Předně bych chtěla vědět, s kým že mě to podvedl a pokud dotyčnou neznám, budu chtít aspoň fotky.
Pokud bude hezčí než já, pravděpodobně ho i přitahuje více než já, což je samo o sobě dost depresivní, natož odpustitelné, když předtím tvrdil, jak moc mě miluje a nikdo ho nerajcuje víc.
Pokud ale hezčí než já nebude, spíše naopak, je to ještě daleko horší, protože pak k ní musel mít nějaký vztah, né-li ji milovat, aby tohle udělal, takže rozchod je opět nevyhnutelný.
Snad jediným aspektem, který je možný vzít jako polehčující okolnost v tomto případě, je požití nějakých návykových látek. To ovšem ale neznamená, že v takovém případě bych mu na 100% odpustila. I když... Tohle je jen teoretická úvaha a já pevně věřím v to, že ji nebudu muset aplikovat i na současném příteli :).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama