Podprsenky krášlí ženy a dráždí muže rovných sto let

14. listopadu 2007 v 12:56 | ája |  sex a vztahy
STO LET PODPRSENKY
Víte, že podprsenku používáme už sto let? V roce 1907 totiž časopis Vogue poprvé použil slovo podprsenka. Ne vždy ovšem měly ženy takový výběr z mnoha střihů, barev a materiálů jako dnes. Na začátku si ženy oblékaly jen jakési ploché kusy látky. Teprve od roku 1935 se začaly vyrábět podprsenky s různě velkými košíčky (od A do D) a o tři roky později se přidaly kostice. Největší pokrok však přišel v roce 1959 s vynálezem nového materiálu - lycry. V současnosti máme různé typy podprsenek, od oblíbených push-up, s kosticemi až po vyztužené, nevyztužené, nebo dokonce oboustranné či různě variabilní.
Podprsenka se za tu dobu stala něčím víc než jen kusem oděvu. Ženě se často díky vhodně zvolené podprsence podaří upoutat pozornost. Zvedne jí ňadra, náladu, sebevědomí. I muži dokáže leccos pozvednout. Jde o rafinovanou "past" na jejich touhy, a proto jsou podprsenky velmi výnosným byznysem. Mezi nejslavnější značky patří Wonderbra či Victoria´s Secret. Svoje značky mají i některé celebrity jako např. Kylie Minogueová, Victoria Beckhamová či Jennifer Lopezová. Ženy jsou ochotné zaplatit i velké částky za skvěle padnoucí luxusní podprsenku.
"Běžně ženy chtějí do jedné podprsenky většinou investovat tak kolem pětistovky. Ženy, které si to mohou dovolit, si pořizují podprsenky třeba za dva tři tisíce," říká vedoucí značkové prodejny spodního prádla Magdaléna.
Mezi mladšími ženami jsou podle ní nejvíce oblíbené "push-upky". "Starší zákaznice většinou už vědí, co jim padne, a chodí sem doplňovat. Vybírají si většinou podprsenky, které mají širší ramínka i zadní část s háčky a dovolí si i prádlo s krajkou v různých barvách a vzorech," dodává Magdaléna.
Z barev vedou tradiční bílá a černá Ženy však mají rády i nejrůznější vzory, které jsou tento podzim opět "in", a to třeba zvířecí (leopardí, zebří, tygří apod.) nebo květinové.
Tělová je in
Každá žena by v šatníku měla mít kromě černé a bílé alespoň jednu podprsenku tělové barvy. "I když tělová na těle není zrovna sexy, měly by ji ženy mít. Mohou si ji vzít jak pod světlé, tak pod tmavé oblečení. A tělová barva je nyní velký hit," vysvětluje prodavačka spodního prádla. Dobré je mít také alespoň jednu podprsenku hladkou, bezešvou. Pak je můžete doplňovat trendovými a sportovními kousky nebo podprsenkami z krajek.
Na podprsence by však ženy neměly příliš šetřit. Špatně zvolená či nekvalitní příliš parády neudělá, a navíc neplní onu primární zdravotní funkci.
A jak jsou na tom muži?
Někteří kupodivu prádlo svých partnerek příliš neřeší. "Mně je to celkem jedno, stejně ho z ní vždycky hned strhám," tvrdí šestadvacetiletý Pavel. "Ale když už mám říct, jaké prádlo se mi líbí nejvíc, tak to jsou push-upky. Z barev mám rád klasiku, černou. Bílou taky, ale jen na opáleném těle," dodává.
Podobně je na tom třicetiletý Jiří: "Nejlepší je, když žena nemá žádné prádlo. Ale jinak když ho má, tak preferuji spíš hladké, bez krajek."
Zajímavé také je, že muži, kteří chtějí své partnerce koupit podprsenku jako dárek, většinou při výběru nechybují. Naopak. "Dost mužů má svou partnerku jakoby víc v oku než žena samotná. To zjišťuji v případech, kdy přijde podprsenku vybrat spolu se ženou. Občas se sice stane, že muži přijdou dárek vyměnit, ale není to tak často, jak bychom my ženy asi čekaly," říká Magdaléna z obchodu se spodním prádlem.
"Prádlo jako dárek jsem kupoval už mockrát a vždycky jsem se trefil do vkusu i velikosti," dodává Jiří.
Podprsenka patří k dobývání. Jedním z nejúžasnějších je okamžik, kdy žena poprvé dovolí muži podprsenku rozepnout. To je ten rozhodující moment, kdy muž náhle ví, že je žena jeho, ačkoli ještě k ničemu nedošlo.
Ale příjemný pocit přichází například i tehdy, když dá žena najevo překvapení, s jakou nenápadnou zručností a něžností zároveň dokáže muž podprsenku rozepnout - samozřejmě, že se tak musí stát jednou rukou.
zdroj:idnes.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama